Manresa: més dependència, menys solucions

 


En el govern municipal d’ERC+PSC+Impulsem es feliciten pel suport que donen als serveis socials. Però en una ciutat que vol ser moderna i avançada, aquests haurien de ser un recurs excepcional, no una necessitat creixent. A Manresa, més de 19.500 persones han requerit serveis socials i més d’un miler ajudes individualitzades. Això no és un èxit, és un fracàs.

Aquestes xifres evidencien que el govern no afronta els problemes estructurals de feina precària, habitatges inaccessibles, barris degradats i inseguretat. En lloc de resoldre les causes, es limiten a posar pedaços i a exhibir l’augment d’usuaris com si fos un triomf.

Un govern responsable hauria de garantir feina digna, seguretat i oportunitats reals. L’augment constant de dependència no és progrés, és un crit d’alarma. Una ciutat que millora redueix aquestes xifres. Manresa, malauradament, les dispara.

 


 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

A la processó del silenci a Manresa, el Crist volia baixar de la creu

Baixada de la criminalitat a Manresa? això no és informació, és tractar-nos com a tontos

La gran mentida de Manresa: més delictes, més impunitat i “reinserció”

L’engany de la regularització massiva: una amenaça per al Bages

Situació d’incivisme i risc a la zona de la Bonavista (Manresa)

Racisme, inseguretat i silencis incòmodes. Quan la condemna depèn de qui agredeix

La seguretat no és una percepció

Manresa davant el repte migratori: fets, no excuses

Seguretat a Manresa: més enllà de les dades oficials, calen enquestes de victimització

Molta obra, poca plaça. De Crist Rei a una plaça sense ànima