Reciclem i pagem per res? El govern de Manresa ens enganya?

 


La hipocresia del govern municipal que cobrar impostos elevats pel reciclatge mentre el cartró acaba presumptament a l'abocador.

Els manresans separem religiosament el cartró, paguem taxes elevadíssimes per la gestió de residus, i què n'obtenim a canvi? Engany i opacitat.

Segons ha revelat el sindicat CGT a través del comitè d'empresa de FCC Medi Ambient, la totalitat del cartró domiciliari del Centre Històric i part dels barris exteriors podria estar sent sistemàticament abocat en abocadors fora de la comarca. Més de 400 tones de cartró que els ciutadans hem separat amb consciència ambiental haurien anat directament a l'abocador.

On són els certificats de recepció i tractament final del cartró recollit?

Quines plantes de transferència, classificació i tractament s'utilitzen?

L'Ajuntament de Manresa no ha facilitat la documentació requerida ni ha aportat cap informació. Aquesta opacitat és inacceptable. Si no hi ha res a amagar, per què no es mostra la documentació?

Els manresans tenim DRET a saber què passa realment amb els residus que separem correctament a casa nostra. Paguem impostos elevats per un servei que, segons tots els indicis, presumptament és un frau. Per tant, Govern ERC+PSC+Impulsem, deixin de fer discursos grandiloqüents sobre sostenibilitat i posin transparència. Volem respostes, no excuses. 

 Atenció, manresans. El que estem vivint no és només falta de transparència. És una manera de governar que menysprea la ciutadania. Quan s’amaga informació, quan es prenen decisions d’esquena al poble i quan es juguen amb els nostres drets, això té un nom i s’anomena traïció. És hora de dir-ho clar, alt i sense por.


 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

A la processó del silenci a Manresa, el Crist volia baixar de la creu

Baixada de la criminalitat a Manresa? això no és informació, és tractar-nos com a tontos

La gran mentida de Manresa: més delictes, més impunitat i “reinserció”

L’engany de la regularització massiva: una amenaça per al Bages

Situació d’incivisme i risc a la zona de la Bonavista (Manresa)

Racisme, inseguretat i silencis incòmodes. Quan la condemna depèn de qui agredeix

La seguretat no és una percepció

Manresa davant el repte migratori: fets, no excuses

Seguretat a Manresa: més enllà de les dades oficials, calen enquestes de victimització

Molta obra, poca plaça. De Crist Rei a una plaça sense ànima