Manresa paga menys a l’abocador. Estalvi real o relat polític?

 



El govern de Manresa ha tret pit: el nou model de recollida amb contenidors tancats suposaria un estalvi anual de 800.000 euros. L’alcalde Marc Aloy així ho ha presentat aquest dies. Però darrere d’aquest triomfalisme hi ha un problema evident i l’estalvi només existeix en el relat del govern, no en la realitat que viu la ciutadania.

Perquè quan s’analitzen les xifres el discurs s’esquerda. Segons la CGT, el contracte inicial de novembre de 2022 costava una mica més de 9 milions d’euros. Després de quatre modificacions en menys de tres anys, el pressupost actual s’ha encarit en… 800.000 euros. Exactament la mateixa quantitat que el govern ven com a estalvi.

Quina coincidència tan extraordinària. O tan sospitosa. Això no és un estalvi. És una operació comptable que es vesteix de victòria política. Una maniobra que permet dir que s’ha “estalviat” mentre, en paral·lel, el contracte creix. I si el contracte creix, però el govern parla d’estalvi, algú està jugant amb les paraules. O amb la paciència dels manresans.

Però el problema no és només econòmic. És molt més profund. Perquè ens podem preguntar, on és la millora del servei?  Els carrers continuen bruts, la neteja no ha millorat, i la ciutadania ha hagut d’assumir més obligacions, més burocràcia i més incomoditats. És a dir, menys servei, més càrrega i cap benefici tangible.

La pregunta que el govern hauria de respondre és directa. Quin és el preu real d’aquest suposat estalvi?  Perquè si l’estalvi consisteix a traslladar costos, molèsties i responsabilitats als veïns, llavors no és un estalvi, és un deute polític i moral amb Manresa.

El debat sobre la gestió dels residus hauria de ser un debat sobre transparència, confiança i qualitat dels serveis públics. I mentre el govern insisteix a vendre un estalvi que no es veu enlloc, les veus crítiques reclamen el que hauria de ser obvi, és a dir, rigor, honestedat i resultats reals, no maquillatge comptable.

 Que expliquin per què el contracte s’ha encarit en la mateixa quantitat.

I, sobretot, que expliquin per què, malgrat tot, els carrers continuen bruts.






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

A la processó del silenci a Manresa, el Crist volia baixar de la creu

Baixada de la criminalitat a Manresa? això no és informació, és tractar-nos com a tontos

La gran mentida de Manresa: més delictes, més impunitat i “reinserció”

L’engany de la regularització massiva: una amenaça per al Bages

Situació d’incivisme i risc a la zona de la Bonavista (Manresa)

Racisme, inseguretat i silencis incòmodes. Quan la condemna depèn de qui agredeix

La seguretat no és una percepció

Manresa davant el repte migratori: fets, no excuses

Seguretat a Manresa: més enllà de les dades oficials, calen enquestes de victimització

Molta obra, poca plaça. De Crist Rei a una plaça sense ànima