Entrades

Bon any 2026

  Des de l’associació Manresa Activa us volem desitjar molt bones festes! A totes les persones que ens seguiu, que participeu en les nostres activitats i que llegiu el nostre blog, gràcies . Sou la raó per la qual continuem treballant per una ciutat més viva, més emprenedora, amb voluntat de fer-la mes segura i menys incívica. Aquest any ha estat ple de projectes, reptes i aprenentatges compartits. I res d’això hauria estat possible sense la vostra confiança i el vostre suport. Que el proper any 2026 ens porti noves oportunitats, més col·laboració i molta energia per seguir construint una Manresa més activa, més segura menys incívica i amb futur per tothom. Una abraçada ben gran de tot l’equip de Manresa Activa .    

Situació d’incivisme i risc a la zona de la Bonavista (Manresa)

Imatge
  Els fets ocorreguts recentment a la plaça de la Bonavista constitueixen un senyal d’alarma greu sobre l’evolució de la seguretat urbana a la ciutat de Manresa. L’entrada forçada d’un grup de joves a l’interior d’un immoble, amb danys materials, pintades i actituds intimidatòries, no pot ser interpretada com un incident aïllat, sinó com la manifestació visible d’un procés de degradació progressiva que esta patint la ciutat de Manresa. L’anàlisi de la zona evidencia un increment sostingut d’actes incívics. Sorolls reiterats, consum de substàncies a l’espai públic, actituds agressives, ocupació persistent de punts concrets i conductes que generen una sensació d’amenaça constant. Aquest conjunt de factors configura un entorn criminogen, és a dir, un espai on les condicions ambientals i socials afavoreixen la repetició de conductes delictives i antisocials. La manca d’intervencions efectives i continuades per part de l’administració local ha permès que aquest grup actuï amb una se...

Patinets elèctrics

Imatge
  Recordes quan caminar per la ciutat implicava mirar aparadors i no jugar-te la integritat física? Aquells temps llunyans en què sortir al carrer no era una prova d’agilitat ni una cursa d’obstacles amb motor. Avui, les voreres són un territori hostil ocupat per patinets elèctrics i per conductors que confonen l’espai públic amb un circuit d’obstacles. Acceleracions sense avís, zig-zags temeraris entre vianants, avançaments a pocs centímetres i una absència gairebé total de civisme. El patinet no et passa. El patinet no t’avança. El patinet elèctric t’escombra. I si tens la mala sort de dir alguna cosa, encara ets tu el problema. Disculpes? Cap ni una. La mobilitat sostenible no pot ser una excusa per tolerar el caos. Les ciutats necessiten normes clares i autoritat per fer-les complir, no experiments mal regulats que converteixen cada trajecte a peu pels carrers en una ruleta russa urbana. Per això, cal dir-ho clarament: l’Ajuntament de Manresa ha fet el que feia massa temps qu...