Multireincidència delictiva
La multireincidència delictiva és un dels principals reptes de seguretat a Catalunya, especialment en delictes patrimonials com furts i robatoris. A Manresa, les dades mostren un augment molt significatiu en els darrers anys. Entre 2022 i 2024, el nombre de persones amb 7 o més detencions va créixer un 140% . El 2024, els Mossos d’Esquadra van detenir 637 persones un total de 6.993 vegades . A Manresa, s’han identificat almenys 25 multireincidents , cadascun amb un mínim de vuit detencions, i alguns fins a 64 cops . Les mateixes fonts afirmen que s’han arribat a detenir 67 persones amb 497 antecedents policials acumulats , la majoria vinculats a delictes patrimonials. Aquest fenomen genera una clara percepció d’impunitat i erosiona la confiança ciutadana tant en el sistema judicial com en la policia. Els delinqüents reincidents semblen actuar amb la sensació que la justícia és ineficaç i s’enriuen del sistema policial mentre les víctimes pateixen les conseqüències. Davant la ...